Diótörő
Sardar Tagirovsky: Diótörő - Érzelmi balett egy részben
(Laboratorium Animae Társulat előadása)
Csajkovszkij élete és Diótörő c. zenei műve, valamint E. T. A. Hoffmann A diótörő és az egérkirály című meséje alapján.
|
Sardar Tagirovsky: Diótörő - Érzelmi balett egy részben
(Laboratorium Animae Társulat előadása)
Csajkovszkij élete és Diótörő c. zenei műve, valamint E. T. A. Hoffmann A diótörő és az egérkirály című meséje alapján.
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. január 14. kedd, 19:00
Csajkovszkij egy fontos lenyomatot hagyott a 19. századból számunkra zenei munkássága révén. Diótörő c. balett zenéje az utolsó színpadi műveként egy kuriózummá vált. Sikerei ellenére a szerző elégedetlen volt a színpadi megoldásokkal a Diótörő esetében. Zenéjét mélyebbnek ítélte meg önmaga, vagy akár fontos kortársa, Lev Tolsztoj is. Félt attól, hogy a látvány eltereli a zene sok értékéről a figyelmet.
Gyerekkoromban egyenes forrásokból tapasztaltam meg ezt a zenét és a balettet oroszországban nézőként, hallgatóként. Lenyűgözött minden giccsnek tűnő elem ellenére a zenében rejlő vágy és fájdalom. Mai napig lenyűgöz a monumentalitás mélyén rejtőző magány. Talán a szerző magánya ez, talán a koré, talán mindannyiunké. A Diótörő alakjában van valami tehetetlenség, ami a szerző tehetetlensége is egyben. Vagy bármelyikünk megdermedtsége is lehetne. Bolyongunk a városban és rengeteg inger bűvöl el bennünket pillanatról pillanatra. Elragad a látvány egzisztenciális és cukrozott ereje, pont annyira, amennyire a Diótörő sokszor közkedvelt díszleteinek jellege is. És emiatt a zene lényege sokszor eltűnik, felemészti a látható világ illúziója. A Diótörő nem kel valójában életre. Az álom nem lép be a varázslat birodalmába. Célunk az, hogy a tehetetlenség Diótörőjét felélesszük azáltal, hogy a külső látásról egy belső látás felé tereljük a figyelmünket. És ennek a belső világnak
minden erejét szeretnénk a felszínre hozni az érzelmek és a zene segítségével. Ez egy érzelmi balett lesz, melyben a képzeletünk táncol. Csajkovszkij személyét, lényét érintve. És mindazok lényét, akik hiszik, hogy a képzelet is valóság.
Sardar Tagirovsky
Szereplők:
Fekete Edda, Heletya Orsolya, Horváth Julianna, Mészáros Márton, Nagy Bianka, Nagyabonyi Emese,
Pável Réka, Sütő András, Szacsvai István, Székhelyi Dániel, Verebes Andrea, Vincze Erika, Wrochna Fanni
Rendező munkatársa: Barabás Bálint
Rendező: Sardar Tagirovsky
Az előadás hossza: 110 perc, szünet nélkül
Martin Rauhaus komédiája hatalmas filmsiker volt hazájában, színpadi változata pedig Németország után először nálunk mutatkozik be.
Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi különbségek komoly kérdéseit járja körül, és ez a világ első operettje, mely nem vidám végkifejlettel zárul.
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja ez nem), egyszer elhangzik az a szó, hogy 'zsidó', egyszer az, hogy 'cigány'. Lesz füst, stroboszkóp, hangos zene, riasztó hangeffektek, zaj, káosz, kosz és több liter művér.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!
Hírek, cikkek, információk
Letölthető anyagok
Sikeres fogantatás - ingyenes e-bookKalkulátorok
Terhességi kalkulátor és szülés kalkulátor Ovulációs kalkulátor BMI; testtömeg-index kalkulátor Babaméret kalkulátor Magzat méret kalkulátor Babahoroszkóp kalkulátor Baba neme kalkulátor Baba vércsoport kalkulátor